Ön hány rendelést szeretne kapni a weboldaláról havonta? REFERENCIÁK

Havonta 100 online rendelés elég lenne? Vagy legyen inkább 1000?

 

Referencia 1.

Egyik hirdetőnk családi kisvállalkozásként ágyneműket forgalmaz a webáruházában. Google hirdetésekkel több éven át havonta 8000-9000 érdeklődőt tereltünk a weboldalára. Csupa olyan embert, aki éppen ágyneműt keresett az Interneten.

Amikor ügyfelünk elindította a webáruházát, naponta 7-8 látogatója volt. Hirdetni akart a Google-ban, de rájött, túl bonyolult, időrabló, speciális szaktudást igénylő feladat. Ezért ránk bízta  Google hirdetéseinek a kezelését. 

Épp július volt, nyári uborkaszezon. Ugyan kinek kell a kánikulában párna, paplan, ágyneműhuzat?

Mi azonban tudtuk – megfelelő eszközzel bemértük – hogy a Google-ban hányan keresnek ágyneműt. Való igaz, hogy a tél a csúcsidőszak, de nyáron is akadnak, akik ágyneműt vásárolnának. Meg lehet őket célozni és találni az Interneten!

A Google-hirdetések pont erre valók. Lézerpontossággal eltalálják azokat, akik – esetünkben – éppen ágyneműt keresnek. Ha valaki paplan- és párnahuzatot keres, a Google első oldalán jelenik meg számára a keresési találatnak látszó hirdetésünk, amivel ügyfelünk weboldalára tereljük azokat, akik vevői lehetnek. 

Az alábbi grafikon azt ábrázolja napi bontásban, hogy a Google hirdetéseink beindításának első napjaiban hogyan alakult ügyfelünk weboldalán a látogatók érdeklődése és a rendelések száma.

A Google-ban a hirdetések megjelenése ingyenes, de nem pazaroltuk a “puskaport” akárkire. Csak olyan embereket “vadásztunk le” a Google első oldaláról és tereltünk ügyfelünk webshopjába, akik abban a pillanatban kifejezetten ágyneműt kerestek.

Kiderült, hogy a nyári kánikula ellenére igenis vannak ágynemű-vásárlók az Interneten!

A Google-nak a hirdetések megjelenésért nem kell fizetni, csak a kattintásokért, vagyis amikor a hirdetés érdeklődőt hoz a weboldalra. A látogatónkénti kattintási díj a példában szereplő ügyfelünknél az első napokban 35 Ft volt, ennyibe került egy érdeklődő, aztán ez folyamatosan csökkent, a hónap végén már csak 13 Ft volt, aztán 10 Ft alá csökkent, és 5-10 Ft között mozgott. A hirdetési kampány finomhangolása és teljesítményoptimalizálása után havonta 8000-8500 érdeklődőt tereltünk ebbe a webáruházba.

Ez igazi látogatóözön, nemde?…

Az online rendelések száma pedig nemsokára meghaladta a havi 100-at. A casatex.hu webáruház tulajdonosa így értékelt: “Sose gondoltam volna, hogy Google hirdetésekkel ilyen eredményt lehet elérni.”

Nem egy ilyen megbízónk van…

 

 

Vagy legyen inkább havonta 1000 rendelés?

Referencia 2.

Olyan megbízónk is van, akinek a weboldala csomagfutár-rendeléseket gyűjt (pmpexpress.hu), és mi Google hirdetésekkel havonta több mint 1000 megrendelést hozunk neki. 

Ennek az ügyfélnek több Google kampányt is futtatunk párhuzamosan. Az alábbi grafikon azt mutatja, hogyan emelkedtek az eredmények, amikor kézbe vettük a Google hirdetéseinek kezelését, felfuttatását. Amikor megbízott minket, egyetlen, saját kezűleg létrehozott kampánya volt. Mi egy alapos Google-beli kulcsszókutatást követően, néhány hónap alatt egymás után több új, speciálisan célzott kampányt indítottunk az övé mellett. A grafikonon a kék vonal jelzi a látogatószám emelkedését, a narancssárga pedig az online rendelések alakulását. (A grafikon hosszabb időtávot, 10 hónapot mutat, havi bontásban.)

2015-01-01-2015-11-30-Google AdWords-PMPExpress

A grafikon bal oldalán a kattintások (vagyis a látogatók) számának skálája látható 0-12.000-ig, jobb szélén pedig a megrendeléseké 0-600-ig (a grafikon az első évi, 2015-ös adatokat mutatja, év végére 600 közelében volt a havi rendelések száma). Jól lehet látni, hogyan nőtt hónapról hónapra a látogatók (hirdetésre kattintások) és a rendelések (konverziók) mennyisége. 2016-tól már 1000-1200 közötti havi rendelési teljesítményt is produkáltunk ügyfelünknek Google hirdetésekkel.

A következő grafikonon a 2018 karácsonya előtti 30 napos teljesítményünk látható, ami közel 1400 (pontosan 1374) online rendelés volt. A grafikon a november 18 – december 17. közötti 30 nap teljesítményét mutatja napi bontásban:

Ezen az ábrán jól látható a heti ciklikus hullámzás (hétvégén mindig kevesebb rendelés szokott lenni), de az is, hogy némely napon milyen csúcsot ért el a rendelések száma. December 10-én például – egyetlen nap alatt – közel 100 rendelést hoztunk Google hirdetésekkel ügyfelünknek. 

Ahogy említettük, ennek a megbízónknak több (szám szerint kilenc) kampányt futtatunk párhuzamosan. 

A Google kereső első oldalán megjelenő, lézerpontossággal célzott, kulcsszavas keresőhirdetések mellé Remarketing bannerkampányt is készítettünk, ami grafikus bannerhirdetésekből áll. Ezeknek az a feladatuk, hogy megtalálják és kövessék ügyfelünk weboldalának korábbi látogatóit más weboldalak böngészése közben, és visszacsábítsák őket ügyfelünk honlapjára. Sőt, ilyen képet is tartalmazó bannerhirdetésekkel a konkurens weboldalak látogatóit is meg tudjuk célozni, átcsábítva egy részüket ügyfelünk weboldalára.

Ha érdekli Önt, hogyan lehet a weboldalát megtekintő érdeklődőket Google hirdetésekkel követnie és visszacsábítani, vagy a konkurencia látogatóit megcélozni, akkor kattintson az alábbi két gombra:

 

 

 

Saját kezűleg vagy szakemberrel érdemes a Google-ban hirdetni?

 

Nem tagadjuk, hogy a Google-hirdetések pénzbe kerülnek, de más reklámhoz viszonyítva ezek a hirdetések lézerpontossággal célba találnak, és – ahogy a fenti példák mutatják – rendkívül hatékonyak tudnak lenni. 

Kivéve persze azt, amikor valaki hozzáértés nélkül “barkácsol” össze a Google-ban valami hirdetésfélét – és szabadjára engedi a költekezést!

Hozzáértés nélkül nagyon sok pénzt lehet vele kidobni az ablakon! 

Egy-egy érdeklődő megszerzése (kattintása) ugyanis több száz, vagy akár ezer forintjába kerülhet annak, aki nem ismeri eléggé a Google hirdetési rendszerének működését. Találkoztunk olyan vállalkozókkal, akik hozzáértés nélkül próbálkoztak, de nagyot csalódtak, és azt hiszik, a Google-ban van a hiba. “A Google eszi a pénzt”  – mondják. Pedig az Adwords (újabb nevén Google Ads) zseniális, kifinomult hirdetési rendszer –  csak hát meglehetősen bonyolult. Aki tudja, hogyan célozzon vele és hogyan fékezze meg a túlköltekezést, annak a kezében viszont aranyat ér…

Azt tanácsoljuk, Google-hirdetéseit bízza szakemberre, még akkor is, ha annak a munkáját külön meg kell fizetni. Jobban megéri egy hozzáértőt fizetni, mint a munkadíj többszörösét kidobni az ablakon, eredmény nélkül. Nem mindegy, hogy egy látogatóért 300-800 Ft-ot fizet valaki, vagy csak 10-20-40 Ft-ot…

 

Kíváncsi rá, hogy az Ön weboldalára Google-hirdetésekkel hány olyan érdeklődőt lehetne terelni havonta, akik pont az Ön termékét vagy szolgáltatását keresi – és mindez mennyibe kerülne?

 

 

 

KÉRDÉS – AJÁNLATKÉRÉS – MEGRENDELÉS

Többet is bejelölhet...

 

 

Mi történik, ha kérdést küld?

  • A lehető legrövidebb időn belül válaszolunk arra az e-mail címre, amit itt megadott.
  • Ön a válasz ismeretében eldönti, kér-e testre szabott ajánlatot vagy küld-e megrendelést.

Mi történik, ha ajánlatkérést küld?

  • Megtekintjük az Ön weboldalát.
  • Ha kérdésünk lesz, egyeztetünk Önnel a részletekről.
  • Elkészítjük és megküldjük javaslatainkat és ajánlatunkat arra az e-mail címre, amit itt megadott.
  • Ön az ajánlat alapján eldönti, megrendeli-e a szolgáltatásunkat.

Mi történik, ha megrendelést küld?

  • Egyeztetjük Önnel a részleteket, pontosítjuk a teendőket, határidőket.
  • Küldünk egy díjbekérőt arra az e-mail címre, amit itt megadott.
  • A díjbekérő alapján Ön átutalja a megállapodás szerinti díjat.
  • A befizetésről elektronikusan és postai úton (is) ÁFÁ-s számlát küldünk.
  • Elvégezzük a megrendelt szolgáltatást.
  • Gondoskodunk az Ön ajándékának biztosításáról.

 

Online Marketing Megoldások

Lovászi József ügyvezető
lovaszi (kukac) invitel.hu

Partnerünk Budapesten:
Duli Ferencné online marketing tanácsadó
duli.judit (kukac) gmail.com