Elég havonta 100 online rendelés? Vagy legyen inkább 1000? 2000? 3000?
Google AdWords hirdetések
Referencia 1.
Egyik hirdetőnk családi kisvállalkozásként ágyneműket forgalmaz a webáruházában. Google hirdetésekkel több éven át havonta 8000-9000 érdeklődőt tereltünk a weboldalára. Csupa olyan embert, aki éppen akkor ágyneműt keresett az Interneten.
Amikor ügyfelünk elindította a webáruházát, naponta mindössze 7-8 látogatója volt. Hirdetni akart a Google-ban, de rájött, túl bonyolult, időrabló, speciális szaktudást igénylő feladat. Ezért ránk bízta Google Adwords (újabb nevén Google Ads) hirdetéseinek a kezelését.
Épp július volt, nyári uborkaszezon. Ugyan kinek kell a kánikulában párna, paplan, ágyneműhuzat?
Mi azonban tudtuk – megfelelő eszközzel bemértük – hogy a Google-ban hányan keresnek ágyneműt havonta. Való igaz, hogy a tél a csúcsidőszak, de nyáron is akadnak, akik ágyneműt vásárolnának. Meg lehet őket célozni és meg is lehet találni a Google keresőben!
A Google-hirdetések pont erre valók. Lézerpontossággal eltalálják azokat, akik – esetünkben – éppen ágyneműt keresnek. Ha valaki paplan- és párnahuzatot keres, a Google első oldalán jelenik meg számára a keresési találatnak látszó hirdetésünk, amivel ügyfelünk weboldalára tereljük azokat, akik a vevői lehetnek.
Az alábbi grafikon azt ábrázolja napi bontásban, hogy Google hirdetéseink beindításának első napjaiban hogyan alakult ügyfelünk weboldalán a látogatók érdeklődése és az online rendelések száma.
A Google-ban a hirdetések megjelenése ingyenes, de nem pazaroltuk a „puskaport” akárkire. Csak olyan embereket „vadásztunk le” a Google első oldaláról és tereltünk ügyfelünk webshopjába, akik abban a pillanatban kifejezetten ágyneműt kerestek.
Kiderült, hogy a nyári kánikula ellenére igenis vannak ágynemű-vásárlók az Interneten!
A Google-nak a hirdetések megjelenésért nem kell fizetni, csak a kattintásokért, vagyis amikor a hirdetés érdeklődőt hoz a weboldalra. A látogatónkénti kattintási díj a példában szereplő ügyfelünknél az első napokban 35 Ft volt, ennyibe került egy érdeklődő, aztán ez folyamatosan csökkent, a hónap végén már csak 13 Ft volt, aztán 10 Ft alá csökkent, és 5-10 Ft között mozgott. A hirdetési kampány finomhangolása és teljesítményoptimalizálása után havonta 8000-8500 érdeklődőt tereltünk ebbe a webáruházba.
Ez igazi látogatóözön, nemde?…
Az online rendelések száma pedig nemsokára meghaladta a havi 100-at. A casatex.hu webáruház tulajdonosa így értékelt: „Sose gondoltam volna, hogy Google hirdetésekkel ilyen eredményt lehet elérni.”
Nem egy ilyen megbízónk van…
***
***
Vagy legyen inkább havonta
1000-2000-3000 rendelés?
Google hirdetések
Referencia 2.
Olyan megbízónk is van, aki a weboldalán csomagfutár-rendeléseket gyűjt (pmpexpress.hu), és akinek mi Google hirdetésekkel több mint 1000, helyesebben jelenleg már 2000-3000 megrendelést hozunk havonta. Ez azt jelenti, hogy naponta (!) átlagosan 100 megrendelést hoznak a Google hirdetések.
Ez az ügyfelünk is saját maga fogott hozzá a Google AdWords (újabb nevén Ads) hirdetésekhez 2014 őszén. Látván azonban, hogy ez egy bonyolult és időrabló feladat, felkért minket Google-hirdetéseinek kezelésére. Ekkor egyetlen, saját kezűleg létrehozott kampány volt a Google hirdetési fiókjában.
Emelkedés havi 400-800 megrendelésre
Az alábbi grafikon azt mutatja, hogyan emelkedtek az eredmények, amikor kézbe vettük a Google hirdetéseinek kezelését és elkezdtük a felfuttatását.
A Google adatbázisában részletekbe menő kulcsszókutatással ezernél több olyan keresési kifejezést találtunk, amivel az előző 12 hónapban az emberek pont azt a szolgáltatást keresték, amit ügyfelünk weboldala kínált. Erre építettünk fel egymás után fokozatosan több új, tematikus és szegmentált Google keresőhirdetési kampányt ügyfelünké mellé. Ezekkel sok ezer – futárrendelési, csomagfeladási szándékra utaló kulcsszót használó – embert céloztunk meg lézerpontossággal a Google keresőben.
Az eredmények a következő grafikonon láthatók. Időszak: 2014. szeptember 16. – 2015 decemeber 31.
A grafikonon kék vonal jelzi a látogatószám emelkedését, narancssárga pedig a rendelések (konverziók) alakulását, havi bontásban. A grafikon bal oldalán a kattintások (vagyis a látogatók) számának halvány skálája látható 0-15.000-ig, jobb szélén pedig a konverzióké, vagyis a megrendeléseké 0-800-ig. Márciustól (a mi belépésünktől) emelkedett, és év végére már havi 800 közelében járt a rendelések száma.
Szám szerint 10 tematikus kampányt építettünk fel és futtatunk azóta is párhuzamosan, folyamatos teljesítményoptimalizálás közepette. Rengeteg kulcsszó- és kifejezésvariációval keresik a potenciális vevők azt a szolgáltatást, amit megbízónk weboldala kínál. Minden, a Google adatbázisában található, releváns kulcsszó, keresési kifejezés használóira célzunk szöveges keresőhirdetéssel. A célközönséget az általuk használt keresési kifejezések alapján bontottuk tematikus csoportokra, és minden alcsoportnak olyan hirdetéseket gyártottunk, amiben a nekik megjelenő hirdetés ugyanazt a kulcskifejezéssel kezdődik, amit éppen keresnek a Google-ban. Ez lézerpontosságú célzást eredményez. Így „vadásszuk le” a Google keresőből azokat, akik épp azt a szolgáltatást keresik, amit ügyfelünk kínál.
A Google-kereső első oldalán megjelenő, lézerpontossággal célzott, kulcsszavas keresőhirdetések mellé készítettünk Remarketing bannerkampányt is, ami grafikus hirdetésekből áll. Az a feladatuk, hogy más weboldalak böngészése közben megtalálják ügyfelünk weboldalának korábbi látogatóit, és visszacsábítsák őket ügyfelünk honlapjára. Ilyen képet is tartalmazó bannerhirdetésekkel a konkurens weboldalak látogatóit is meg tudjuk célozni, átcsábítva egy részüket ügyfelünk weboldalára.
Havi 600-ról 2000 közelébe
2016-ban 6-800, 2017-ben közel ezer megrendelést hoztunk ügyfelünknek havonta Google hirdetésekkel, 2017 november-decemberében pedig megközelítettük a havi 2000-es szintet.
Megvan a havi 2000 megrendelés
2019 januártól augusztusig stabilan tartottuk a havi 1000 körüli rendelésszámot, augusztus-szeptemberben kicsit visszaesett a kereslet, majd a negyedik negyedévben a Google-hirdetések által hozott megrendelések teljesítménye átlépte a 2000-es bűvös határt. A meglévő kampányok mellé felhúztunk egy vadonatúj típusú, Smart kampányt is, ami újabb megrendelőket hozott, és 25-30%-kal növelte a havi rendelések mennyiségét. 2019. november 15-december 15 közötti 30 napban (az évi csúcsidőszakban) 2530 online rendelést hoztunk ügyfelünknek. Az alábbi grafikon napi bontásban tartalmazza az adatokat
Havi 3000 felett a megrendelések száma
2020-ban már havi 3000 felett jár a Google hirdetések segítségével hozott online rendelések száma:
2020-ban elég stabilnak tűnik a 3000 megrendelés havonta:
A Google (vagyis új nevén Google Ads) hirdetések 2020. márciusi teljesítménye: 3293 online megrendelés.
Ez a hirdetések mellett természetesen még két tényezőnek köszönhető: egyrészt az ügyfelünk által kínált szolgáltatást sokan keresik a Google-ban, másrészt a honlapjának minden aloldala arra fókuszál, hogy minél több online megrendelés szülessen!
Ha érdekli Önt, hogyan lehetne saját a weboldalát/webshopján járt érdeklődőket Google Ads hirdetésekkel követni és visszacsábítani Önhöz, avagy a konkurencia látogatóit megcélozni és átcsábítani, akkor kattintson az alábbi két gombra:
Saját kezűleg vagy inkább szakember segítségével érdemes hirdetni a Google-ban?
Nem tagadjuk, a Google hirdetések pénzbe kerülnek, de más reklámeszközökhöz viszonyítva ezek a hirdetések lézerpontossággal célba találnak, és – ahogy a fenti példák mutatják – rendkívül hatékonyak tudnak lenni.
Kivéve persze azt, amikor valaki hozzáértés nélkül „barkácsol” össze a Google-ban valami hirdetésfélét – és szabadjára engedi a költekezést!
Hozzáértés nélkül nagyon sok pénzt lehet vele kidobni az ablakon!
Egy-egy érdeklődő megszerzése (kattintása) ugyanis több száz, vagy akár ezer forintjába kerülhet annak, aki nem ismeri eléggé a Google hirdetési rendszer működését. Találkoztunk olyan vállalkozókkal, akik hozzáértés nélkül próbálkoztak, de nagyot csalódtak, és azt hiszik, a Google-ban van a hiba. „A Google eszi a pénzt” – mondják. Pedig a Google Ads zseniális, kifinomult hirdetési rendszer – csak hát meglehetősen bonyolult. Aki tudja, hogyan célozzon vele és hogyan fékezze meg a túlköltekezést, annak a kezében viszont aranyat ér…
Azt tanácsoljuk, Google-hirdetéseit bízza szakemberre, még akkor is, ha annak a munkáját külön meg kell fizetni. Jobban megéri egy hozzáértőt fizetni, mint a munkadíj többszörösét kidobni az ablakon, eredmény nélkül. Nem mindegy, hogy egy látogatóért 300-800 Ft-ot fizet valaki, vagy csak 10-20-40-et…
Kíváncsi rá, hogy az Ön weboldalára Google hirdetésekkel hány olyan érdeklődőt lehetne terelni havonta, akik pont az Ön termékét vagy szolgáltatását keresi – és mindez mennyibe kerülne?
KÉRDÉS – AJÁNLATKÉRÉS – MEGRENDELÉS
Mi történik, ha kérdést küld?
- A lehető legrövidebb időn belül válaszolunk arra az e-mail címre, amit itt megadott.
- Ön a válasz ismeretében eldönti, kér-e testre szabott ajánlatot vagy küld-e megrendelést.
Mi történik, ha ajánlatkérést küld?
Mi történik, ha megrendelést küld?